Deklaracja dostêpno¶ci


Deklaracja dostêpno¶ci


Zarz±d Nieruchomo¶ci Komunalnych w Lublinie zobowi±zuje siê zapewniæ dostêpno¶æ swojej strony internetowej zgodnie z ustaw± z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostêpno¶ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. O¶wiadczenie w sprawie dostêpno¶ci ma zastosowanie do strony internetowej Zarz±d Nieruchomo¶ci Komunalnych w Lublinie.

Data publikacji strony internetowej: 2011-06-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-09-12

Strona internetowa jest czê¶ciowo zgodna z ustaw± z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostêpno¶ci cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodno¶ci lub wy³±czeñ wymienionych poni¿ej:
  • zamieszczone na stronie publikacje w formie dokumentów PDF przed 23.09.2019 r. nie s± dostêpne cyfrowo w ca³o¶ci,
  • dokumenty PDF nie s± w ca³o¶ci poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidz±cych (np. tabele, itp.),
  • brak mapy serwisu
Strona posiada nastêpuj±ce u³atwienia dla osób z niepe³nosprawno¶ciami:
  • wersjê kontrastow±,
  • mo¿liwo¶æ zmiany rozmiaru tekstu,
  • widoczny fokus,
  • wyró¿nienie odno¶ników.
O¶wiadczenie sporz±dzono dnia: 2020-02-20. Deklaracjê sporz±dzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej mo¿na u¿ywaæ standardowych skrótów klawiaturowych przegl±darki.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe


W przypadku problemów z dostêpno¶ci± strony internetowej prosimy o kontakt. Osob± kontaktow± jest Marta Sawczuk, znk@znk-lublin.pl. Kontaktowaæ mo¿na siê tak¿e dzwoni±c na numer telefonu (81) 53-71-200 . T± sam± drog± mo¿na sk³adaæ wnioski o udostêpnienie informacji niedostêpnej oraz sk³adaæ ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci.

Ka¿dy ma prawo do wyst±pienia z ¿±daniem zapewnienia dostêpno¶ci cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiego¶ ich elementu. Mo¿na tak¿e za¿±daæ udostêpnienia informacji za pomoc± alternatywnego sposobu dostêpu, na przyk³ad przez odczytanie niedostêpnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawarto¶ci filmu bez audiodeskrypcji itp. ¯±danie powinno zawieraæ dane osoby zg³aszaj±cej ¿±danie, wskazanie, o któr± stronê internetow± lub aplikacjê mobiln± chodzi oraz sposób kontaktu. Je¿eli osoba ¿±daj±ca zg³asza potrzebê otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna tak¿e okre¶liæ dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizowaæ ¿±danie niezw³ocznie i nie pó¼niej, ni¿ w ci±gu 7 dni od dnia wyst±pienia z ¿±daniem. Je¿eli dotrzymanie tego terminu nie jest mo¿liwe, podmiot publiczny niezw³ocznie informuje o tym wnosz±cego ¿±danie, kiedy realizacja ¿±dania bêdzie mo¿liwa, przy czym termin ten nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 2 miesi±ce od dnia wyst±pienia z ¿±daniem. Je¿eli zapewnienie dostêpno¶ci cyfrowej nie jest mo¿liwe, podmiot publiczny mo¿e zaproponowaæ alternatywny sposób dostêpu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji ¿±dania zapewnienia dostêpno¶ci lub alternatywnego dostêpu do informacji, mo¿na z³o¿yæ skargê na takie dzia³anie.
Po wyczerpaniu wskazanej wy¿ej procedury mo¿na tak¿e z³o¿yæ wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich .

Dostêpno¶æ architektoniczna


Siedziba Zarz±du Nieruchomo¶ci Komunalnych znajduje siê w kompleksie czterokondygnacyjnych budynków przy ulicy Grodzkiej 12 (Stare Miasto Lublin).
Do budynku prowadz± dwa wej¶cia, jedno od ul. Grodzkiej - nie przystosowane dla osób niepe³nosprawnych i drugie od ul. Ku Farze przystosowane dla osób poruszaj±cych siê na wózkach inwalidzkich. Wej¶cia s± ogólnodostêpne w godzinach pracy urzêdu. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeñ mo¿na wej¶æ z psem asystuj±cym i psem przewodnikiem.
W odleg³o¶ci ok. 250 metrów od urzêdu znajduj± siê przystanki MPK - Brama Krakowska 01 i 03 ul. Lubartowska i ok. 350 metrów przystanki MPK - Brama Krakowska 02 i 04 ul. Królewska.
Linie autobusowe i trolejbusowe: 1; 4; 5; 6; 39; 17; 22; 23; 39; 52; 156; 160 (stan na 31.01.2020 r.). W rozk³adzie jazdy poszczególnych linii wskazane s± kursy realizowane przez pojazdy niskopod³ogowe.
Ze wzglêdu na lokalizacjê siedziby ZNK (¶cis³e centrum i stare miasto), urz±d nie posiada parkingu ogólnodostêpnego. W odleg³o¶ci ok. 40 metrów od drzwi wej¶ciowych do budynku od ul. Ku Farze na ul. Rybnej znajduje siê miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepe³nosprawnych.
Toaleta dla interesantów i osób niepe³nosprawnych znajduje siê na parterze budynku. Pracownicy udzielaj±cy pomocy przy wej¶ciu do budynku. Osobami oddelegowanymi do pomocy przy wej¶ciu osób niepe³nosprawnych do budynku s± pracownicy Biura Podawczego - Recepcji. W recepcji mo¿na uzyskaæ niezbêdne informacje jak poruszaæ siê po budynku i o dostêpnych us³ugach wsparcia.
Szczególnym utrudnieniem jest pokonywanie odcinka drogi po ul. Ku Farze do wej¶cia do siedziby na wózkach inwalidzkich. Budynek ZNK nie posiada wind. W przypadku niemo¿no¶ci dotarcia interesanta do w³a¶ciwej komórki urzêdu istnieje mo¿liwo¶æ zej¶cia pracownika merytorycznego na parter i obs³ugi interesanta w dogodny dla niego sposób. W zarz±dzie nie ma pêtli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeñ w alfabecie brajla ani oznaczeñ kontrastowych lub w druku powiêkszonym dla osób niewidomych i s³abowidz±cych. Nie istnieje mo¿liwo¶æ obs³ugi osób s³abo s³ysz±cych/nies³ysz±cych w jêzyku migowym.


Wniosek o zapewnienie dostêpno¶ci architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej


Zgodnie z ustaw± z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostêpno¶ci osobom ze szczególnymi potrzebami, ka¿dy bez konieczno¶ci wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformowaæ ZNK w Lublinie o braku dostêpno¶ci architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wyst±piæ do ZNK w Lublinie z wnioskiem o zapewnienie dostêpno¶ci architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostêpno¶ci" .

Wniosek o zapewnienie dostêpno¶ci powinien zawieraæ:
Dane kontaktowe wnioskodawcy,
Wskazanie bariery utrudniaj±cej lub uniemo¿liwiaj±cej dostêpno¶æ w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
Wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawc±,
Wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostêpno¶ci, je¿eli dotyczy.

ZNK w Lublinie odpowie na wniosek w ci±gu 14 dni od dnia z³o¿enia wniosku. Je¿eli dotrzymanie tego terminu nie bêdzie mo¿liwe ZNK w Lublinie niezw³ocznie informuje o tym wnosz±cego ¿±danie, i wskazuje termin kiedy realizacja ¿±dania bêdzie mo¿liwa, przy czym termin ten nie mo¿e byæ d³u¿szy ni¿ 2 miesi±ce od dnia wyst±pienia z ¿±daniem.
Wnioski o zapewnienie dostêpno¶ci mo¿na sk³adaæ:
drog± pocztow± na adres:
Zarz±d Nieruchomo¶ci Komunalnych w Lublinie
ul. Grodzka 12
20-112 Lublin
Skrzynka email: sekretariat@znk-lublin.pl ,  znk@znk-lublin.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePuap:  ⁄znk_lublin⁄skrytka

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme designed by Max Toball